Nechte mě být, jaká jsem. Životní příběh Anne Frankové; 12.-13. března 2021 (pátek-sobota), online

19. 01. 2021

Na základě dlouholetých zkušeností s metodou Tváří v tvář historii otevíráme novou sérii vzdělávacích seminářů. První z nich proběhne v pátek a v sobotu 12. a 13. března 2021 online prostřednictvím platformy zoom. Ústředním tématem tohoto dvoudenního semináře bude příběh Anny Frankové, její rodiny, zachránců a odkazu pro současnost.

 

Přihlaste se na seminář pomocí tohoto odkazu.

 

Uvolnila se nám 4 místa, neváhejte se v případě zájmu přihlásit.

  

Časový rámec webináře:

Začínat budeme oba dny v 10:00 a dopolední program skončíme ve 12.00, pak si dáme přestávku na oběd a opět se sejdeme ve 14.00/13:30, předpokládaný konec bude v 17.00/16:00.

 

V roce 2016 vytvořil Anne Frank House v Amsterodamu českou verzi úspěšné putovní výstavy „ Nechte mě být, jaká jsem. Životní příběh Anne Frankové“. Výstava vypráví příběh Anne Frankové, její rodiny i dalších ukrývaných v zadním traktu domu v Amsterodamu, vše v kontextu nacistické politiky a druhé světové války. Druhou část výstavy tvoří příběhy současných mladých lidí, kteří se ve svých životech setkávají z různých důvodů s předsudky a diskriminací.
V červnu roku 2017 získal tuto českou verzi Institut Terezínské iniciativy, který koordinuje její putování po českých školách. S výstavou je spojen vzdělávací koncept vrstevnického vzdělávání, díky čemuž si práci s výstavou žáci skutečně užívají.

Chcete tento zážitek dopřát i svým žákům? Máte odvahu pustit se do něčeho nového? Hledáte nové podněty pro svoji výuku? Máte odvahu se vcítit do kůže svých žáků a vyzkoušet si práci s výstavou na vlastní kůži?

Přihlaste se na seminář pomocí tohoto odkazu.


Na našem semináři se seznámíte s prací s výstavou, příběh Anne Frankové si projdeme za pomoci metody Tváří v tvář historii / Facing History and Ourselves, vše si aktivně vyzkoušíte a vyměníte si zkušenosti se svými kolegy z celé republiky.

Účastnický poplatek pro online verzi je 1000 Kč. Seminář je akreditovaný v systému DVVP MŠMT.

Uzávěrka přihlášek je 12. února Kapacita semináře je 15 účastníků.

Po absolvování semináře od nás získáte osvědčení o absolvování a odnesete si nové materiály pro svou výuku. Výstavu si budete moci objednat pro svou školu.

V případě přetrvávajících vládních opatření souvisejících s epidemiologickou situací proběhne seminář on-line formou webináře, a to ve stejném termínu. O případných změnách vás budeme včas informovat.

Z ohlasů na výstavu a vrstevnické vzdělávání:
„Jestli mám mluvit konkrétně o dopadu uskutečnění výstavy na naší škole, stalo se to, že společně s dalšími průvodkyněmi jsme dostaly odvahu a chuť „něco dělat“, a tak jsme uspořádaly akci pro vyšší gymnázium, která měla velký úspěch, jak mezi studenty, tak mezi profesory. Přemýšlím teď už delší dobu nad dalším projektem, který by pomohl vzdělávat a zároveň otevřít diskuzi mezi profesory a studenty. Zmiňuji to proto, že jisté kroky bych bez zkušenosti s vrstevnickým vzděláváním nikdy neměla odvahu a šanci udělat.“
Studentka-průvodkyně


„Z pozice pedagoga jsem s velkou radostí sledovala, jak přijali téma za vlastní, jak nadšeně prohlídky probíhaly, i vývoj průvodců po stránce vyjadřovací, komunikační i hluboce lidské. Nezapomenutelný byl okamžik, kdy se jednomu z průvodců podařilo třídu svým výkladem rozplakat. Celý měsíc se na chodbách návštěvy střídaly, výstava se stala součástí interiéru školy, studenti se u panelů zastavovali i o přestávkách, téma komentovala bez nadsázky celá škola. Jako přínos hodnotím i návštěvy okolních škol, se kterými jsme tak navázali kontakt.“
Pedagožka koordinující výstavu na škole

Storno podmínky:
Přihláška na seminář je závazná. Účastnický poplatek zahrnuje program, vzdělávací materiály, stravu a pronájem školící místnosti. Ubytování je plně hrazeno z grantu. Pokud se semináře nebudete moci zúčastnit, můžete za sebe poslat náhradníka či náhradnici. Pokud se ze semináře omluvíte nejpozději 10 dní před zahájením, bude vám vráceno 75 % účastnického poplatku. Pozdější omluvy bohužel nemůžeme s ohledem na ubytovací zařízení kompenzovat vrácením poplatku.
V případě doložení potvrzení o vaši pracovní neschopnosti vás samozřejmě omluvíme a poplatek vrátíme v plné výši. V každém případě je nutné o neúčasti informovat koordinátora, stejně tak v případě, že za sebe budete posílat náhradníka. V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat.


Kontakt:
Institut Terezínské iniciativy
+420 222 317 013
eliska.waageova@terezinstudies.cz


POZVÁNKA A PŘEDBĚŽNÝ PROGRAM KE STAŽENÍ (pdf)

 

Projekt podpořila Nadace OSF v rámci programu Active Citizens Fund, jehož cílem je podpora občanské společnosti a posílení kapacit neziskových organizací. Program je financován z Fondů EHP a Norska.

 

ACF_slogan_1